dinsdag 19 november 2013

Themadag #24: Condoleance

Tone en Evelien, welkom op mijn blog! :)

Ik kreeg een opdracht voor het maken van condoleance kaarten. Daar moet ik altijd goed over nadenken, maar toen ik eenmaal bezig was ontstonden er in een vlot tempo een aantal verschillende kaarten. Een aantal kaarten met gerecycled idee, een aantal met wat Pinspiratie en een aantal naar eigen idee. De meeste maakte ik in tweevoud, daarna vond ik het wel weer welletjes en ging ik door met een volgend idee. Mijn eigen voorraad voor deze gelegenheid vulde ik ook meteen aan, dit soort kaarten heb je soms onverwacht nodig dus dan is het fijn als je een gepaste kaart hebt liggen.

Over de eerste kaart ben ik het meest tevreden, Pinspiratie vond ik HIER. Doordat de basis van de kaart zwart is, heb ik de binnenkant van de kaart ook beplakt met crème papier en een heel dun strookje dessinpapier. 


Ook de volgende kaart is een kaart met Pinspiratie. De tekst 'gecondoleerd' vond ik wat te zwaar voor bij de vlinders en deze opzet, dus hier koos ik voor 'sterkte'.


Nog een kaart met Pinspiratie - je verzamelt de ideeën toch ergens voor...
nu kwamen ze goed van pas.


Ik ben ook verder gaan borduren op de kleine vierkantjes. 
Ik vond ze zelf best geschikt voor een condoleance kaart: 



En ik maakte nog twee kaarten met washi-veertjes:


Nu maar hopen dat ze voorlopig niet verstuurd hoeven te worden...

Gebruikte materialen:
- Papier: Forever Friends / Authentique
- Tape: Boekenvoordeel
- Tekst: Joy!Crafts
- Vlinderstempels: Eline's Huis
 - Fineliner

24 opmerkingen:

  1. Ik vindt ze prachtig.Jij bent voor mij een grote inspiratiebron :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda,
    Het blijft moeilijk om dit soort kaarten te maken. Maar het is jou weer gelukt. Ik vind de eerste en de tweede erg mooi. Ga je ideetjes zeker weer onthouden. Ook ik haal veel inspiratie uit jouw werk.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijven moeilijke kaartjes om te maken, maar vind dat je het super hebt gedaan! Ziet er erg sfeervol en sereen uit. Ik vind zefl de bovenste het mooiste. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer hè, dat zulke kaarten nodig zijn?! Je 1e en laatste kaart vind ik het mooist - stijlvol! Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook dit thema gaat je goed af, mooie kaarten !
    Een gezellige (knutsel) week ☺
    Liefsss Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beladen thema meestal. Ik vind je eerste kaartje het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er weer iets schitterends van gemaakt ondanks je ze liever niet verstuurt natuurlijk....

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De vlinderkaart en de veertjeskaart vind ik prachtig!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn heel mooi geworden Miranda.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad, hopen dat je ze voorlopig niet hoeft te gebruiken. De vierkantjes versie vind ik mooi. Is weer eens wat anders. Vaak zijn condoleance kaarten zo suf, deze niet. Vind de veertjes ook prachtig.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stunning creations, loving the monochrome colour scheme. Hugs Bev x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heb je goed gedaan zo! Je kaarten zijn heel apart en mooi. En het blijft speciaal dat je ze zelf gemaakt hebt...
    Groetjes en fijne avond, Mariken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een lastig thema, maar je hebt er een serie stijlvolle kaartjes van gemaakt. Petje af.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele mooie kaartjes! Horen bij het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi is niet het juiste word voor deze kaarten, maar ik vind ze echt heel goed geslaagd, de eerste is mijn favoriet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Miranda, dit soort kaartjes zijn ook nodig, hoewel je vast liever een gezellige kleurrijke kaart maakt, het papier van de eerst kaartjes herken ik nog van MD, als ik het goed heb. Deze vind ik wel de mooiste, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele mooie kaarten! Ze zullen zeker steun brengen aan de mensen die ze ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit blijven altijd moeilijke kaartjes om te maken, die je eigenlijk nooit wil gebruiken. Ik vind ze heel mooi geworden!
    groetjes, Bernadet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaarten zijn het geworden, we hopen inderdaad altijd dat we ze niet nodig hebben. Maar gewaardeerd worden ze altijd! Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vooral die met de veertjes vind ik heel stijlvol en mooi! Maar zeker is dat een zelfgemaakte kaart een extra toevoeging is.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie stijlvolle kaartjes Miranda!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie kaartjes en inderdaad hopen dat je ze voorlopig niet nodig hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!